Máte-li produkt, službu nebo blog a chcete, aby se o tom lidé dozvěděli, potřebujete SEO. Optimalizace pro vyhledávače je jednou ze součástí dlouhé cesty, díky které se můžete dostat na výsluní, přivést nové klienty a vydělat více peněz. S tím velmi úzce souvisí také zpětné odkazy. Jejich budování je nedílnou součástí práce každé agentury i freelancera, kteří v této oblasti fungují.
Na co si dát pozor
Jako první si řekněme, čemu se vyhnout. Stále se najdou lidé, kteří vám nabídnou odkazy ke koupi. Od toho rychle ruce pryč. Dříve to byla jedna z možností. Dnes se díky tomu maximálně dostanete na černou listinu Googlu i jiných vyhledávačů, anebo vás rovnou zablokují. Linkbuilding má přitom mnoho variant a možností, jak ho dosáhnout přirozenou (a povolenou) cestou. A právě na ty se nyní podíváme.
Jdeme na to
Cílem budování zpětných odkazů je samozřejmě to, aby si vás lidé všimli. Další výhodou je to, že si vybudujete důvěru nejen u uživatelů, ale také robotů. Bude se vám totiž zvyšovat tzv. PageRank a autorita. K tomu ale musíte zvolit správný postup. Využít můžete všechny z těchto:
-
interní prolinkování,
-
psaní článků pro jiné stránky,
-
PR texty od copywritera,
-
psaní recenzí a komentářů v diskuzích,
-
tzv. organický linkbuilding.
Poslední zmíněné je velmi jednoduché, ale zároveň zabere hodně času. Jde o to, že tvoříte kvalitní a relevantní obsah, kterého si někdo všimne a sám ho bude sdílet na svém webu nebo sociálních sítích. Pokud se rozhodnete tvořit pro někoho jiného s uvedením vašeho jména a webu, zaměřte se na známé adresy s bohatou historií. Chodí tam hodně lidí a jsou důvěryhodní.
Snadnou variantou je pravidelné zapojení do diskuzí na různých fórech nebo na sociálních sítích. Sledujte stránky a témata, která jsou nejblíže k tomu, co děláte vy. Když čtenářům dobře poradíte, začnete je rozhodně zajímat a budou chtít vědět více. Dávejte si ale pozor, co píšete a kde. Pokud to nebude dávat smysl a budete přidávat odkazy na nesmyslná místa, jen si uškodíte.