Ať už se rozhodnete zajet do obchodu v kteroukoliv hodinu, vždycky bude minimálně polovina parkoviště obsazena a všechny pokladny budou plně obsazeny a fronta bude sahat až k regálům. Málokdy se stane, že by v obchodě nikdo nebyl, možná tak těsně před zavíračkou. Je to fenomén doby, kdy jsme si zvykli, že markety a velké obchoďáky mají otevřeno neustále, od osmi do devíti. Je to sice špatné pro ty, kteří tam pracují, protože mají dvakrát tolik práce co menší obchodníci na vesnicích, pro nás je to ale někdy spasení, protože tady zapomenete tohle a tady zase tamto. Každý někdy potřebuje urychleně nakoupit ještě pár věcí na víkend nebo zapomene něco důležitého. Někdy vás prostě chytne mlsná, a není nic těžkého než vzít auto nebo vykročit směrem k obchodu.
Zákazy a omezení
Zákazníkům se to samozřejmě líbí, ale zaměstnancům až tak ne. Sice se v obchodech platí dobře, možná lépe než v drtivé většině zaměstnání, stále je to ale práce s lidmi a ta vysává. Menším vysvobozením mají být omezení, , na které si ale člověk velmi těžce zvyká. Je to dobře nebo je to špatně? To nikdo nedokáže říci.
Nalijme si ale čistého vína, není to zas taková hrůza. Sice někteří to berou přímo jako omezení demokracie, zaměstnanci to ocení a lidi si prostě nakoupí den předem. To zas není tak hrozné, nebo ano? A pokud nám skutečně vadí, že by se snad v jistou dobu obchoďáky měly zavřít, vždycky můžeme skočit přes hranice a podívat se tam. Zas taková dálka to není a pokud mermomocí potřebujeme něco nakoupit bez čeho se pár dní neobejdeme, tak Poláci mají otevřeno neustále. Všechno je to tak trochu o prioritách.
Ovlivní to prodeje?
Zákazy a omezení mají pramalý vliv na jakoukoliv konkurenceschopnost velkých obchodů s malými. Malé zavřou naprosto stejně jako před zákazem a velké obchody se akorát dostanou na stejnou úroveň. Lidé si ale vždycky raději skočí do toho velkého, kde mají větší výběr než do toho malého.